از طرف دیگر، روش های بازاریابی دیجیتال بسیار متنوع هستند و می توانند نیاز های شما را رفع کنند! به دست آوردن رتبه بندی بالا در کلمات کلیدی خاص و خوب ، به کمی زمان و صبر نیاز دارد تا به مرور زمان و اثبات خودتون در گوگل رتبه بگیرید. اگر به بهبود بازاریابی آنلاین شرکت خود نیاز دارید، مقالات بازاریابی وب جوان را بررسی کنید تا ببینید چگونه می توان تجارت خود را گسترش داد. از سوی دیگر، صفحاتی که سرعت بارگذاری بالایی دارند، هزینه های عملیاتی را کاهش می دهند و می توانند تجربۀ کاربران را بهبود بخشند در حالیکه مزایای دیگری نیز به همراه خواهد داشت. وب سایت هایی که بر کیفیت محتوای خود تمرکز نمی کنند اغلب رتبه بسیار پایینی دارند، زیرا موتورهای جستجو محتوای ضعیف نوشته و تولید شده را دوست ندارند. پاراگراف اول در سئو بسیار مهم است؛ چرا که مخاطب در اولین گام، پاراگراف اول محتوای شما را میخواند.
دیجیتال مارکتینگ
با گذر از این توضیحات باید گفت که تقویت صفحات مختلف سایت و لینک دهی های قاعده مند سبب می شود تا کاربر میان تارهای متعدد هزارتوی سایت ما گردش کرده و طی این گردش ، علاوه بر کسب اطلاعات و ترغیب برای خرید محصول یا خدمات ما ، ارزش و اعتبارمان را نیز نزد گوگل افزایش دهد . هر چند که این روند ممکن است کمی کند بوده و برای ایجاد اعتبار و اعتماد در میان کاربران نیازمند صرف مدت زمان بیشتری نسبت به فروش سنتی باشید. این امر منجر به بازتولید استراتژی های بازاریابی به منظورجایگزینی این تغییرات در بازاریابی سنتی شد . در شرکتهای کوچک، یک شخص ممکن است تمامی تاکتیکهای این نوع بازاریابی را به صورت همزمان انجام دهد و در شرکتهای بزرگ، هر یک از این مسئولیتها و روشها برعهده یک شخص گذاشته خواهد شد. پلتفرمهای مشهوری مانند گوگل و فیسبوک، امکان استفاده از این نوع تبلیغات را برای کاربران خود فراهم کردهاند.
اما عوامل گفته شده، همه زمانی سودمند است که اطلاعات و دانش کسب شده به شما قدرت هدف گذاری و تدوین استراتژی را با تحلیل موقعیت، تحلیل مشتری و نقشه سفر آن و تحلیل رقیب بدهد، در این راه ابزارهایی نظیر Similarweb بسیار به شما کمک میکنند. با این حال یک بازاریاب مدرن باید بسیار باهوش و زیرک باشد. ایده خوب دیگر این است که کلمه کلیدی انتخابی را جستجو کنید و سپس مقالات دیگری را که در حال رتبه بندی هستند بررسی کنید. اگر می توانید محتوای خود را قابل بررسی و گفتگو کنید.
به طور خلاصه، اگر می خواهید ترافیک بیشتری به وب سایت خود داشته باشید و تجربه کاربری را بهبود ببخشید، لینک های داخلی وب سایت شما نباید یک فکر بعدی باشد! بنابراین هنگامی که تأثیر بهبود تجربه کاربر بر افزایش تبدیلها را بررسی کنید، متوجه اثر قابل توجه آن بر فروش و درآمد خود در دراز مدت میشوید. در حالی که با انجام تکنیکهای سئو، به طور مداوم تجربه کاربری ارائه شده توسط سایت خود را بهبود خواهید بخشید. تجربه کاربری به این معنی است که کاربران هنگام کار کردن با بخش های مختلف سایت شما چه تجربه و حسی دارند!
دیجیتال مارکتینگ چیست
هر قطعه از محتوا مراحل یکسانی را طی میکند: پخش میشود، خزیده میشود، برای رتبهبندی رقابت میکند، شروع به دریافت ترافیک بیشتر و بیشتر میکند، ترافیک دریافت نمیکند و عملاً برای Google میمیرد. همچنین می بایست توجه داشته باشید که الگوریتم های گوگل برای رتبهبندی یک سایت نیز در سئو خارجی اعمال میشود که شاید حیاتیترین آنها این الگوریتم ها هستند. با انتشار محتوای معتبر و با کیفیت، موتورهای جستجوی اصلی شروع به رتبهبندی بالاتر وبسایت شما خواهند کرد. بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)، همانطور که از نام آن پیداست، همهچیز در مورداستفاده از قدرت محتوا در این شبکهها برای بازاریابی کسبوکار شما است. همان طور که مراحلی را برای موفقیت محتوای خود در شبکه های اجتماعی طی کردید، برای کمک به موفقیت محتوای خود در موتورهای جست و جو نیز باید کارهایی انجام دهید.
بلکه مطمئن باشید که رقبای شما درآمد کمتری خواهند داشت. اگر محتوای وبسایت شما هفتهها فاصله داشته باشد، مخاطبان شما ممکن است علاقه خود را از دست بدهند و موتورهای جستجوی پیشرو ممکن است رتبه بالایی به شما ندهند، به خصوص اگر رقبای اصلی شما محتوای منظم تری ارسال کنند. کلمه کلیدی شما می بایست در عنوان صفحه استفاده شود. دیجیتال مارکتینگ به معنی بازاریابی دیجیتال است که شامل ابزارها و فعالیت هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات یک کسب و کار در بستر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. خوانندگان برای هر کسی که مایل به استناد به منابع خود هستند احترام بیشتری قائل هستند. هر چه سایتی که به آن لینک می دهید معتبرتر و قابل اعتمادتر باشد، موتورهای جستجوی بیشتری آنچه را که می گذارید انتخاب می کنند. با کمی زمان و برنامه ریزی، لینک های داخلی شما می توانند به شما کمک کنند تا صفحات بیشتری را در فهرست گوگل ببینید و موقعیت های رتبه بندی بهتری داشته باشید.
همچنین معماری سایت شما باید با استفاده موثر از لینکهای داخلی، پیمایش در همه صفحات سایت را برای این ربات تسهیل کند. احتمالاً در عالم حقیقی برای شما هم اتفاق افتاده است که به داخل مغازه ای بروید تا بتوانید جنس مورد نیاز خود را تهیه کنید ولی او جنس مورد نظر شما را تمام کرده باشد. هر محتوایی به چه چیزی نیاز دارد؟ گوگل می خواهد چه چیزی را ببیند؟ پس بسیاری از بهروزرسانیهای الگوریتم آنها بر این موضوع تمرکز کرده که کاربران را به سایتهایی هدایت کنند تا علاوه بر دریافت محتوای مرتبط، یک تجربه کاربری عالی نیز داشته باشند.
یکی از مواردی که در دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود ppc یا تبلیغات کلیکی می باشد. البته که این فهرست تمامی مواردی را پوشش نمیدهد و گزینههای بسیار بیشتری در دنیای واقعی دارید، اما ایدهای کلی از اهداف عمومی کسبوکارها به دست میآورید و میتوانید کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را براساس آنها تنظیم کنید. بیل گیتس در سال 1996 مقاله ای با این عنوان منتشر کرد که البته عنوان بسیار زیبا و درستی است. اگر مطمئن نیستید که چگونه کلمه کلیدی اصلی مناسب را برای مقاله یا صفحه خود پیدا کنید، قانون سه پایه کلمه کلیدی را دنبال کنید. اگر صاحب یک وبسایت تجارت الکترونیک هستید، برای اطمینان از اینکه مکانی برای انتشار محتوا در سایت خود دارید، باید یک بخش «وبلاگ» ایجاد کنید. به همین دلیل است که امروزه، عوامل سئو فنی مانند سازگاری با موبایل، قابلیت استفاده و سرعت سایت نقش بسیار بیشتری در رتبه بندی بازی میکنند.
اما میتوان با هرباری که کاربران محتوای شما را میبینند، برند خود را به عنوان یک منبع اطلاعات معتبر و قابل اطمینان معرفی میکنید. و تمام این تلاشها برای مهمترین ذینفعان – کاربران شما – مفید خواهد بود و به آنها کمک میکند محتوای شما را بیشتر کشف کنند و به دفعات بیشتری تبدیل شوند. اما گوگل چطور بهترین و رضایت بخشترین سایتها را پیدا میکند؟ اطمینان حاصل کنید که تحقیقات گسترده ای در این مورد انجام می دهید تا بتوانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که به احتمال زیاد رتبه محتوای شما را افزایش می دهند و در لیست های جستجو ظاهر می شوند. وبسایتهایی برای این موضوع وجود دارند که به صاحبان وبسایتها کمک میکنند کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود را پیدا کنند. موتورهای جستجو نهتنها از کلمات کلیدی بلکه از زمینه، معنا و هدف برای ارائه نتایج جستجو به کاربران استفاده میکنند. در نتیجه هنگامی که برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود انرژی صرف میکنید، به نحوی در حال پیشی گرفتن از رقبای موجود در حوزه کاری خود نیز هستید.
این یکی از راه های اصلی گوگل برای شناسایی موضوعات محتوای شما است. برای ایجاد محتوایی که نیازهای جستجوگر را برآورده کند، باید هدف جستجو را درک کنید. علاوه بر محتوای معتبر و گنجاندن کلمه کلیدی، شما همچنین باید مطمئن شوید که به طور منظم محتوا را منتشر می کنید. علاوه بر جامعه هدف، باید مراقب رقیبانتان نیز باشید. کمپینهای بهینهسازی موتور جستجو (یا همان سئو) میتوانند ترافیک ارگانیک قابل توجهی را روانه وبسایتهای مختلف کنند و برای این کار باید مواتردی نظیر مقصود از سرچ، کلمات کلیدی و محتوا را مد نظر قرار داد.
متخصص دیجیتال مارکتینگ
در نتایج جستجو، گوگل به صفحاتی که مرتبط و معتبر باشند لینک میدهد و این آن برگ برندهایست که به سایت شما اصالت و آبرو میبخشد. تغییرات بوجود آمده سایت شما را برای موتور جستجو جذاب تر می کند . اولین کلمات مقاله یا محتوای شما باید شیوا شفاف ، مختصر و منطقی باشند تا کاربر را به ادامهی خواندن ترغیب کند. اگر هنوز هم در استفاده از سئوی کلاه سیاه دچار شک و تردید هستید، ابتدا مقاله “سئو کلاه سیاه یک چاقوی دولبه” را مطالعه کرده و سپس تصمیم به استفاده از آن بگیرید. سئوی کلاه سیاه دقیقا برعکس سئوی کلاه سفید است، و اگر با خود می گویید این یعنی چی؟ به همین دلیل است که به محض اینکه ترافیکی که یک قطعه محتوا به ارمغان می آورد، یعنی رشد آن متوقف می شود، باید محتوا را به روز کنید تا بتوانید دوباره آن را به رقابت رتبه بندی معرفی کنید.
صفحه اصلی ، درباره ما و تماس ما باید جزء اولیت شما باشد، اگر محصول یا خدماتی را ارائه می کنید، باید گروه و زیر گروه های آنها را مشخص کنید و برای توضیح هر محصول یا خدمات خود صفحات مناسبی را شانار بسازید. وبسایتها بدون محتوا – چه در قالب پستهای وبلاگ، ویدیو، تصاویر، صفحات محصول و غیره، شانس کمی برای نمایش در نتایج جستجو دارند. نیمی دیگر در این است که مطمئن شوید که کاربران جهش نخواهند کرد – اما در عوض، آنها به مشاهده محتوای شما، تعامل با آن ادامه میدهند و برای مطالب بیشتر باز خواهند گشت. تقویت عناصر سئوی داخلی وب سایت شما تنها نیمی از نبرد است.
سئو مجموعه فعالیتهایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میشود تا جایگاه بهتری در نتایج جست و جوی گوگل کسب کرده و بازدید کننده بیشتری را به سایت جذب کند. محتوا – اطلاعات مفید و با کیفیت بالا که برای جذب ترافیک و حرکت کاربران در طول قیف ایجاد می شود – سنگ بنای SEO موثر است. امروزه دیگر تبلیغات فقط برای جذب کوتاهمدت مشتریان و گاهی صرفاً جهت همپایی با رقبا کاربرد دارند.
بازاریابی محتوا
در نهایت، یکی از بزرگترین موارد کاربرد سئو این است که میتوانید تقریباً تمام جنبههای نتایج خود را اندازه گیری کنید. بعد از آن هم میتوانید فقط ۲ ساعت و نیم وقت بگذارید و در دورۀ آموزش بازاریابی پیامکی فوت و فن کار را یاد بگیرید. بعد از آن گروه بندیهای و دسته بندی های مربوط به وبلاگ خود را درست کنید بعد از آن به صورت مرتبط پست به سایت اضافه کنید. سئو برگرفته از کلمه SEO و مخفف عبارت (Search Engine Optimization) راهکاریست در جهت افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت با استفاده از نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی موتور های جستجو مانند گوگل است. به عنوان مثال کمپین تولید محتوای شما میتواند براساس ترافیک ارگانیگ سنجیده شود و هدف هر پست را روی ۱۰۰۰ بازدید در هر ماه و به دست آوردن ۱۰ مخاطب جدید میگذاریم. به عنوان مثال هر سئو کاری باید بداند خطاهای ایجاد شده در گوگل وب مستر تولز را چگونه باید بر طرف کند.
ترافیک مستقیم شامل بازدیدکنندگان وبسایت است که با وارد کردن آدرس سایت شما در مرورگر خود، به جای اینکه از وبسایت دیگری، موتور جستجو یا رسانههای اجتماعی وارد شوند، به وبسایت شما میآیند. شما دیجیتال مارکتینگ را چگونه تعریف میکنید؟ به همین دلیل سازمانها بیش از گذشته برای سودآوری، به دنبال توسعه فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ خود هستند. فراموش نکنید در صورتی که بتوانید به جایگاه مناسبی در جستجوی گوگل دست یابید، شاهد توسعه بزرگی در کسب و کار خود خواهید بود و هزینه های بازاریابی شما به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت. پرسونا ساختن یعنی شما از قبل بدانید چه کسی به احتمال زیاد مشتری شما خواهد بود و در واقع ویژگیهای مشتری هدف خود را حدس بزنید. سعی کنید خواننده را وادار کنید تا با تیم شما ارتباط برقرار کند یا شاید صفحات فروش یا پست های وبلاگ را که جزئیات مربوط به نوع خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد را بررسی کند.