تعویض روغن موتور

ما در تعمیرگاه تخصصی با سال ها تجربه به صورت تخصصی تمامی خدمات گیربکس اتوماتیک از جمله تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را خدمت شما ارائه می سایت tamirgah-mojaz دهیم. در نظر داشته باشید که این مجموعه نه تنها برای تعمیر گیربکس بلکه برای تعمیرات تخصصی موتور، صافکاری و نقاشی بی رنگ و با رنگ همچنین سرویس دوره ای اتومبیل ها و … هستید، به شما پیشنهاد می شود که سری به سایت ایران رنو بزنید، زیرا مطالب آموزنده بسیاری در حوزه خودروهای رنو مثل همین مقاله دلایل کم شدن روغن از ماشین، در آن جا موجود است، همچنین در صورتی هم که روزی خدا ناکرده خودروی رنویتان دچار مشکلی شد و به دنبال تعمیرگاه مناسب و معتبری می گشتید، سری به مجموعه خودرویی ایران رنو بزنید تا متخصصین و تعمیرکاران چیره دست آن، خودروی شما را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنند.

ویدئوی زیر نشانه های تشخیص خرابی موتور خودرو را بررسی می کند. توصیه می شود روغن گیربکس را از نمایندگی های مجاز خریداری کنید تا از کیفیت لازم و قیمت مناسب برخوردار باشند متاسفانه نمونه های فیک و بی کیفیت در بازار بسیار زیاد هستند که دارای کیفیت بسیار پایینی می باشند و می توانند به خودرو شما خسارت بزنند. در این گونه موارد، معمولاً اگزوز دودهایی رنگی متساعد میکند تا شما را متوجه وجود یک مشکل بکند. در بیشتر موارد، شنیدن صدای تق تق خفیف ممکن است عادی باشد. اطمینان حاصل کنید که عیب را خوب تشخیص داده اید و ابزارهای لازم جهت برطرف کردن عیوب را در اختیار دارید. در نوامبر 2006 میلادی، سرمایه گذاری مشترک چینی Dongfeng Peugeot-Citroën نسخه مشتق شده پژو 206 را به نام سیتروئن 2C راه-اندازی کرد، که از لحاظ فنی با مدل بازار اروپا ارتباط ندارد. مهمترین نکتهای که در رابطه با این موتور وجود دارد، «دو زمانه» بودن آن است.

اگر خودرو لرزش داشته باشد، نشانه وجود مشکلی جدی در موتور است. هر شرکتی این روغنها را با ساختاری منحصربهفرد تولید میکند که در این بین افزودنیها نقش ویژهای دارند. به هر حال، به یاد داشته باشید اگر ایرادهای سیستم سوخت رسانی را سرسری بگیرید، ممکن است دردسرهای بزرگی برایتان درست بشود. برای یاد گرفتن شغل تعویض روغن و آپاراتی چه پیش نیازی لازم دارید ؟ آقای فنسک دلایل از دست رفتن توان موتور را بر اساس پارامترهای یاد شده به چهار دسته تقسیم بندی نموده و هر یک را به صورت جداگانه بررسی کرده است. برای این که به علت افت توان موتور پی ببرید، باید صبور باشید، چون تشخیص عیب گاهی زمان بر است و ممکن است مکانیک با یک بار بررسی نتواند آن را تشخیص بدهد.

با خراب شدن هر قسمت از موتور عملکرد آن مختل خواهد شد. اگر قسمتی از خودرو کار خودش را درست انجام ندهد، کامپیوتر خودرو چراغ مربوط به آن قسمت را روشن میکند تا به شما اطلاع بدهد. دود آبی: معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است. از آن جایی که کار فیلتر، گرفتن مواد زائد از بنزین است، خودش هم به تدریج کثیف میشود و پمپ بنزین باید شدیدتر کار کند تا بنزین مورد نیاز موتور را از میان فیلتر عبور بدهد.

اگر هنگام تعویض دنده صدای ساییدگی میشنوید، شاید وقت آن باشد که قطعاتی از گیربکس را تعویض کنید. معمولاً با یک بار باز کردن پیچ تخلیه باید واشر را تعویض کنید. ناظمی بهترین زمان تعویض روغن را زمان درج شده در دفترچه خودرو دانست و اظهار کرد: زمان مناسب تعویض روغن موتور ممکن است در دفترچه خودرو ذکر شده یا روی بستهبندیهای روغن موتور درج شده باشد. هنگامی که آب رادیاتور اصلی از این مبدل عبور می کند، دمای روغن گیربکس پایین آمده و عملکرد گیربکس ایده آل خواهد بود. همچنین با حرکت خود در مسیرهای مشخص و تبادل گرمایی، کاهش دمای موتور را نیز به همراه دارد. البته میتوانید مرتب روغن سر ریز کنید تا واشر سرسیلندر نسوزد (و این خطر وجود خواهد داشت که خساراتی جدی به موتور وارد شود) ولی عاقلانهترین کار این است که اتصالات فرسوده یا قطع شده را تشخیص بدهید و آنها را تعمیر کنید. اگر ابزارهای لازم را در اختیار داشته باشید، خودتان هم میتوانید معایب سیستم سوخت را بر طرف کنید، ولی اگر مشکلات دیگری نیز وجود داشته باشد، به تجهیزات بیشتری نیاز خواهید داشت.

در دهه 1980 شرکت های خودروسازی برای امنیت بیشتر ماشین ها ، کلید های کد دار را تولید کردند که در هرکدام از آن سوئیچ ها تراشه ای کامپیوتری قرار داشت که دارای کاملا یکتا هست که برای هر خودرو در دنیا متفاوت است و بدون آن ماشین روشن نمی شود. طی سال های گذشته ، هم تولیدکنندگان خودرو و هم فناوری روغن و فرآیند تولید خود را بهبود بخشیده اند. روغن گیربکس اتوماتیک فقط کار روان کردن و جلوگیری از اصطکاک را انجام نمی دهد و باعث خنک شدن و کنترل دما نیز خواهد شد. وقتی خودروتان را روشن میکنید، ممکن است همه یا تعدادی از چراغهای روی داشبورد روشن بشوند که جای نگرانی نیست، کامپیوتر خودرو مشغول چک کردن همه سیستمها است، یک به یک، و پس از این که چک کردن هر قسمت به اتمام رسید، چراغ مربوط به آن خاموش میشود و خودرو شما آماده حرکت است.

حتی اگر درب باک را درست نبسته باشید یا پیستونها درست کار نکنند نیز ممکن است این چراغ روشن شود. هرگز وقتی موتور روشن است درب راداتورش را باز نکنید چون علاوه بر اینکه خطر سوختگی وجود دارد، سیستم خنک کنندگی و موتور آسیب میبینند. اگر این چنین است، حتماً در موتور اشکالی وجود دارد. امروزه در برخی خودروها فنها بهوسیله قطعاتی الکترونیکی کنترل میشوند و تا رسیدن آب رادیاتور به دمایی معین به کار خود ادامه میدهند. در این مورد هم میتوانید باز اضافه کردن آب یا ضد یخ به رادیاتور، از جوش آوردن موتور جلوگیری کنید ولی عاقلانهترین کار این است که در اسرع وقت به تعمیرگاه بروید. انژکتور وسیلهای است که سوخت را به موتورهای بنزینی یا دیزلی انتقال میدهد و در صورتی که دچار مشکل شود، عملکرد آن از کار می افتد. هر عاملی که سبب تغییر شکل یاتاقان شود به طوری که یاتافان به میل لنگ بچسبد یا بیش از حد از آن فاصله بگیرد ، لایه روغن دیگر توانایی پر کردن لایه بین این دو قطعه را ندارد ، در این حالت گفته می شود که خودرو یاتاقان زده است .

برای پیشگیری از بروز این مشکل، بهتر است مرتب تعویض روغن کنید و تسمهها را نیز هر وقت که لازم است تعویض نمایید. شما میتوانید تفاوت دمای بین سایه و آفتاب را حس کنید، پس خودروی شما نیز میتواند. برای این کار ابتدا موتور را روشن کرده و بعد از رسیدن موتور به دمای نرمال ، آن را خاموش کنید شمع موور را باز کرده و مقداری از مواد شیمیایی را داخل سیلندر بریزید. شما معمولاً متوجه خواهید شد که آیا این اتفاق میافتد زیرا هنگامیکه ماشین خود را حرکت میدهید، علائم مایع را درجایی که پارک کردهاید میبینید. این اتفاق زمانی میافتد که پیستون آسیب جدی دیده باشد. اگر علائمی چون نشتی روغن به مسیر مایع خنک کننده، رد شدن کمپرس موتور به مایع خنک کننده، نشتی مایع خنک کننده به روغن موتور، نشتی مایعات خارجی، نشتی داخلی، بد کار کردن سیلندر و یا نشتی مایعات داخلی را مشاهده کردید، سرسیلندر به احتمال زیاد آسیب دیده و باید تعویض شود. در روشی دیگر مقداری از مواد شیمیایی را در باک بنزین می ریزند(مکمل) تا اتاق احتراق و رسوبات تمیز باقی بمانند. در این روش ابتدا مجاری آب و روغن را مسدود کرده و مقداری گریس را جهت جلوگیری از آسیب دیدن ، سرسیلندر به سطوح صیقلی می مالند، سپس مقداری از گرد سمباده یا پودر شیشه را با فشار، روی سطح سرسیلندر توسط دستگاه می پاشند .

همچنین با استفاده از سوخت خودرو، مقداری آب تولید شده که به بخار تبدیل میشود. آشنایی با نکاتی در مورد تعویض روغن موتور ماشین گاهی به شما کمک میکند تا روال درستتری را در پیش بگیرید. اگر فنها کار نمی کنند با روشن کردن کولر آنها را وارد مدار کنید. قبل از شروع این کار باید بنزین داخل کاربراتور را برای جلوگیری از خطر آتش سوزی تخلیه نمائید، سپس شمع های موتور را باز کرده و اکسیژن به داخل سیلندر را به وسیله لوله مسی به داخل سیلندر هدایت کنید یا ورود اکسیژن به داخل سیلندر اکسیژن با رسوبات کربن واکنش شیمیایی انجام می دهد و کربن ها را به گاز اسید سیتریک تبدیل می کند. بعد از 10 ساعت موتور را روشن کنید با این روش رسوبات کربن از طریق سیستم اگزوز از موتور خارج می شوند.

بعداز جداسازی قطعات، روی سرسیلندر با استفاده از کاردک یا شابر ، باقیمانده واشرهای کهنه را از روی سرسیلندر پاک کرده و مجاری آب و روغن را توسط کاردک مسدود نمائید تا رسوبات در آن نفوذ نکند. پمپ بنزین، نیروی لازم جهت این انتقال را تأمین میکند، کار فیلتر نیز این است که ناخالصی ها را از سوخت حذف کند. از طرفی دیگر، پژو 206 با توجه به رعایت استانداردهای متوسط، مشکلاتی را نیز در پی داشته است. حتی کوچکترین آلودگی می تواند خسارات زیادی را به وجود آوردو هزینه های تعمیرات خودرو را افزایش دهد. در هر صورت، بهتر است هر چه زودتر به فکر چاره باشید، چون این بوهای بد ممکن است ناشی از یک مشکل جدی باشند و هزینه زیادی روی دستتان بگذارند. بوی بد ممکن است نشانهای از این باشد روغن یا مایع خنک کنندهای که درون رادیاتور قرار دارد نشت میکند، شاید هم گازهای خطرناک اگزوز، راهشان را به داخل کابین پیدا کردهاند.

سپس اجزای سیستم سوپاپ را باز کرده و در مقر از قبل ساخته مشخص شده قرار دهید. آنها بنزین یا گازوییل میسوزانند و قطعات فلزی موجود در زیر کاپوت نیز ریاد داغ میشوند، ولی اگر این بوی ناخوشایند وارد کابین بشود، نشان دهنده وجود مشکل است. پیش از این که موتورها کاربراتوری بودند، افت توان موتور بیشتر مربوط میشد به گرفتگی فیلتر بنزین ولی سیستم های سوخت رسانی امروزی پیچیده تر هستند و به همان نسبت تشخیص عیب در آن ها نیز دشوارتر است. وجود این لایه باعث کوچک شدن حجم تراکم می شود که در پی این عمل نسبت تراکم به طور غیرمعمول افزایش پیدا کرده و از طرفی این لایه ها پس از داغ شدن ، مانند یک شمع عمل کرده و موجب خود سوزی می شود.

این روغن موتور ترکیبی از دو حالت قبل است؛ و نسبت به روغن موتور مینرال مقاومت و کارایی بالایی دارد اما نسبت به روغن موتور سنتتیک مقاومت و کارایی پایین تری دارد؛ دراین حالت برای تعویض روغن موتور می توان از روغن های سنتتیک هم به جای روغن های نیمه سنتتیک استفاده کرد. درست است که شرایط مختلف و البته عادات رانندگی راننده، میتواند در طول عمر ماشین تاثیر مستقیم بگذارد، اما نمیتوان از تاثیر روغن موتور تازه در این امر نیز چشمپوشی کرد. بلوک علاوه بر گرما باید در برابر سرما نیز مقاومت لازم را داشته باشد و همچنین تغییرات دمایی ناگهانی و شدید را نیز تحمل کند. تعمیر موتور ماشین لباسشویی نیاز به تجربه و مهارت فراوان دارد که می تواند هزینه های یک خانوار را کم کند. اما افرادی که به علتهای مورد اشاره دچار عیب فنی در موتور ماشین خود شده اند بهتر است به جای صرف وقت و انرژی و هزینه های گزاف تعمیر موتور ماشین خود را به صورت کامل و کمپلت تعویض نمایند . در صورتی که در زمان رانندگی احساس کردید که فرمان به یک سمت کشیده میشود و کنترل لازم را به خودرو ندارید، کافیست تا با ما تماس گرفته و درخواست مکانیک سیار خود را اعلام کنید.