
بروزرسانی: 03 تیر 1404
۵ دلیلی که تعمیرات ایکاس شکست میخورد
آیا شما هم تا به حال با مشکل تعمیرات ایکاس مواجه شده اید؟ شاید برایتان پیش آمده که چند بار به تعمیرگاه رفته اید و در نهایت نتیجه ای بهتر از قبل نگرفته اید. بیایید با هم در این مقاله، به بررسی ۵ دلیلی بپردازیم که چرا تعمیرات ایکاس گاهی شکست می خورد. حالا ، حتماً فکر می کنید که "چرا اینقدر مشکل داریم؟" و این سوال در دل اکثریت ما وجود دارد!
۱. نداشتن دانش کافی تکنسین ها
یکی از بزرگ ترین عواملی که باعث شکست تعمیرات می شود، نداشتن دانش کافی از سوی تکنسین ها است. تصور کنید که خودتان می خواهید یک قطعه را تعمیر کنید، ولی دقیقاً نمی دانید چطور. البته، بسیاری از تعمیرکاران مجرب هستنند اما در کنار آنها، برخی هم به طرز عجیبی فقط نام تکنسین را یدک می کشند! پارسال یکی از دوستانم یک تلویزیون بزرگ را برای تعمیر به یک تعمیرگاه برد. تکنسین آنجا سه ساعت تلاش کرد و نتیجه؟ تلویزیون نه تنها درست نشد، بلکه حتی بدتر هم شد!
۲. استفاده از قطعات نامرغوب
چقدر پیش آمده که پس از تعمیر چیزی، به خاطر استفاده از قطعات نامرغوب دوباره با همان مشکل روبرو شده اید؟ این مورد بیشتر در تعمیرات ایکاس دیده می شود. خیلی از تعمیرکاران برای کاهش هزینه ها به جای استفاده از قطعات اصلی، از قطعات تقلبی استفاده می کنند. این نه تنها باعث می شود که دستگاه شما به درستی کار نکند بلکه ممکن است به آن آسیب جدی بزند. من خودم یک بار برای تعمیر موبایلم از یک تعمیرکار ناشناس کمک گرفتم و آخرش نه تنها گوشی درست نشد بلکه یک سال بعد مجبور شدم گوشی جدید بخرم!
۳. عدم ارتباط مؤثر با مشتری
در اکثر مواقع، تعمیرکاران به تماس ها و پیام های مشتریان خیلی توجه نمی کنند. آیا شما هم متوجه شده اید که بعضی از تعمیرکاران بعد از دادن خدمات، نسبت به مشتریان پاسخگو نیستند؟ این عدم ارتباط یکی از دلایل اصلی می تواند باشد که باعث می شود مشتریان از خدمات آنها راضی نباشند. یادم می آید یک بار برای تعمیر لباسشویی ام به یک شرکت زنگ زدم و بعد از دو هفته هنوز جوابی نشنیدم! به نظر شما چنین جوی چگونه می تواند اعتماد مشتری را جلب کند؟
۴. زمان طولانی تعمیرات
خیلی از ما تحمل معطلی را نداریم، مخصوصاً وقتی دستگاهی که به آن وابسته ایم، خراب می شود. اگر تعمیرکار به وعده خود برای تعمیر در زمان مشخص پایبند نباشد، نه تنها اعتبارش را از دست می دهد، بلکه مشتریانش را نیز از دست می دهد. وقتی دوست یکی از تعمیرکارانم برای تعمیر یخچال به او مراجعه کرد و بعد از یک هفته هم هنوز خبری از یخچال نشده بود، به من گفت "اگر این یخچال آدم بود، با آن می رفتم مسافرت!" این جمله را به خاطر دارم چون نشان دهنده ناامیدی او در برابر تعمیرکار بود!
۵. نبود اطلاعات کافی درباره دستگاه ها
مسئله دیگر، عدم آگاهی برخی تکنسین ها از اطلاعات کافی درباره دستگاه های مختلف است. همانطور که تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند، تعمیر ساختمان ها و دستگاه های تازه به دانش و تخصص جدید نیاز دارد. بهتر بگوییم، اگر تکنسین ها با آخرین تکنولوژی ها آشنا نباشند، هیچگاه نمی توانند بهترین خدمات را ارائه دهند. یکی از دوستانم برای تعمیر ماشین لباسشویی خود به یک تعمیرکار مراجعه کرد و او به جای درست کردن مشکل، فقط مشاوره داد! "من که نمی توانم همه چیز را درباره این ماشین لباسشویی بگویم، ولی می توانم یک کتاب در این مورد به شما پیشنهاد دهم!" اینگونه خدمات تنها موجب اتلاف وقت و منابع مشتریان می شود.
نتیجه گیری
حالا که به دلایل اصلی شکست تعمیرات ایکاس پرداختیم، مسلماً شما هم به این نکته پی برده اید که چقدر مهم است تا قبل از انتخاب یک شرکت تعمیراتی، به تاریخچه، نظرات مشتریان و کیفیت خدمات آنها توجه کنیم. فقط یادتان باشد، هر دستگاهی مانند یک انسان به توجه و مراقبت نیاز دارد. به جای اینکه برای تعمیرات دوباره به مشکل بخورید، زمان بگذارید و اول از همه، آخرین اخبار و فناوری های دستگاه تان را بشناسید. شاید رفتارهای مادرها در بزرگی مان را هم فراموش نکنید: "جای درست را انتخاب کن تا در آخر پشیمان نشوی!"